Verbetering en klachten

Vragen en suggesties voor Korthagenhuis

Introductie

Bij verzorgingshuis Korthagenhuis in Amsterdam-Noord maken we het u graag naar de zin. Daar doen we allemaal ons best voor. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Heeft u een idee hoe het beter kan? Heeft u een vraag of suggestie? Of wilt u een klacht indienen? Er zijn verschillende mogelijkheden om uw stem te laten horen.

Klantonderzoek

Twee keer per jaar houden we in verzorgingshuis Korthagenhuis een klantonderzoek. Krijgt u de vraag om deel te nemen? Doe mee, want dit is uw kans om uw mening en uw ideeën door te geven.

Spreek erover met onze medewerkers

Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Praat er altijd eerst over met de betrokken medewerker of de teammanager. Voor opmerkingen, vragen, ideeën en suggesties kunt u ook terecht bij uw contactverzorgende.

Groene, gele en rode kaarten

Soms is het niet makkelijk om een klacht of opmerking rechtstreeks met een zorgmedewerker te bespreken. Bij de receptie vindt u rode, gele en groene kaarten, waarmee u ons laat weten wat goed gaat, wat beter kan en welke ideeën u zelf heeft.

 

  • Rode kaart: voor uw klachten en opmerkingen.
  • Groene kaart: voor uw complimenten – we horen graag van u waar u blij mee bent, zodat we dat nog vaker voor u kunnen doen.
  • Gele kaart: voor uw ideeën – we horen graag welke wensen u heeft.

Cliëntvertrouwenspersoon

Lukt het u niet om uw klacht te bespreken? Vindt u het moeilijk om met de betrokken medewerker of teammanager over uw klacht te praten? Dan kunt u in zorgcentrum Korthagenhuis terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Deze zorgt voor bemiddeling en probeert in goed overleg tot een oplossing te komen.

Klachtencommissie

Bij Korthagenhuis zien we uw klacht als een kans om het nog beter te doen. Lucht gerust uw hart bij de medewerkers, teammanager of onze cliëntvertrouwenspersoon. We gaan serieus en open met uw klacht om en proberen er samen met u uit te komen. Lukt dat niet en wilt u geen bemiddeling door onze cliëntvertrouwenspersoon? Leg uw klacht dan schriftelijk voor aan de Klachtencommissie Evean. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@evean.nl. Een brief sturen kan ook: Klachtencommissie Evean, Postbus 68, 1440 AB Purmerend.